Panni robogó

Panni

 

PANNI törperobogó

 

A székesfehérvári Vadásztölténygyárban készülő 49cm3-es, VTO50 jelzésű motor némi módosítással a Berva mopeden kívül törperobogóba is került. Ez lett a Csepel Kerékpárgyárban előállított Panni.

A divatos külsejű motorocska első prototípusai még 1957-ben készültek el, de a gyártás csak 1958-ban indulhatott meg.

A Panni kettős, hajlított csővázzal készült, az első kerék gumirugókon nyugvó rövid lengőkarral rugózott, a hátsó lengővilla nyitott csavarrugókra támaszkodott. Az esztétikusan kialakított burkolat és a kisméretű kerekek a robogóktól elvárható kényelmet és motorozhatóságot nyújtották. Az igényesebb kivitelű Pannikat sebességmérővel és kormányzárral is felszerelték.

A pedálos hajtás lehetősége itt természetesen elmaradt, a motort kézi berántó kar segítségével lehetett elindítani.

A Panni természetesen drágább volt mint a Berva, így soha nem tudott igazán elterjedni.

1960 áprilisában iparszervezési okokból a Panni gyártósorát átköltöztették a Finomszerelvénygyárba, ahol a Bervával párhuzamosan zajlott a termelés.

1962 elején a Panni gyártását is leállították. Kb. 15-20.000 Panni készült, ebből kb. 10.000 Csepelen.

 

 

 

Műszaki adatok

 

Motor: VT50R jelzésű, egyhengeres, kétütemű, léghűtéses. Könnyűfém ötvözetből öntött henger, centrifugál öntésű persellyel. Furat 38mm, löket 43mm, lökettérfogat 48.8 ccm. Legnagyobb teljesítmény 1.5 LE65400/min. Sűrítés 6.5. Egyfúvókás, tűszabályzós porlasztó. Gyújtás lendkerék mágnessel. Világítótekercs 6V617W.

Erőátvitel: Négylemezes, nyomórugós tengelykapcsoló, kétfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltómű. Primér és szekunderhajtás lánccal. Gumiméret 20-2.25

Felépítmény: Kétcsöves hajlított csőváz, sajtolt lemez elemekkel. Elsőkerék felfüggesztés rövid lengőkarral, gumirugóval, 35 mm-es rugóúttal. Hátsókerék felfüggesztés lengőkarral, nyitott csavarrugókkal, 50 mm rugóúttal.

Méretek, tömegek: Hosszúság 1850mm, tengelytáv 1170mm, magasság 980mm, szélesség 640mm, nyeregmagasság 760mm. Üzemanyagtartály 5.7 liter

Menetteljesítmény: Legnagyobb sebesség 45 km/h, utazósebesség 35 km/h.

 

           Teljesen felújított motor és karosszéria. Festett felnik, horganyzott agyak, új krómozás, új küllők, új ülés, új bovdenek, 2K festékkel festve, eredeti BNV bemutató színre.

Szerző
Rajcsányi László
Utoljára módosítva
2022. 12. 16., Pén – 11:13